کتاب شکست ناپلئون در واترلو

امتیاز به این کتاب

بخشی از کتاب شکست ناپلئون در واترلو: در منطقه «واترلو» کشور بلژیک ناپلئون بناپارت در نبرد با «دوک ویلنگتون» متحمل شکستی سنگین شد و بدین ترتیب دوران سلطه ناپلئون بر اروپا پایان یافت. ناپلئون بناپارت در 15 آگوست سال 1769 در منطقه «آژاکو» در «کورسیکا» به‌دنیا آمد. خانواده او از طبقه متوسط جامعه محسوب می‎شدند و پدر او سیاستمداری فرصت‌طلب بود که عاقبت توانست به جمع اشراف زادگان بپیوندد. ناپلئون در سن ده‌سالگی به مدرسه نظام «بری‌ین» پیوست. همکلاسی‌هایش او را به خاطر قد و قامت کوتاه و اسم عجیب و لهجه غیرمعمولش مورد تمسخر قرار می‌دادند. ناپلئون از این دوران با عنوان کابوس دوران کودکی‌اش یاد می‌کند.

تنهایی و خلوتی که نصیب ناپلئون شد سبب شد تا او بر آموزش‌های نظامی‎اش متمرکز شود تا اینکه در سال 1784 بع مقام قابل توجهی در ارتس «ایکول میلیتار» منصوب شد. یک‌سال بعد او از مدرسه نظام فارغ‌التحصیل شد و به عنوان جانشین فرمانده رسته توپخانه عازم به خدمت شد.

نام کتاب

نام کتاب: شکست ناپلئون در واترلو

نویسنده

نویسنده: ___ ___ ___ ___تعداد صفحات

تعداد صفحات: 2 صفحه

نوع فایل

نوع فایل: pdf

حجم فایل

حجم فایل: 324کیلوبایت

لینک دانلود

لینک دانلود: دانلود

منبع

منبع: www.caffeinebookly.com

صفحه اینستاگرام کافئین بوکلی

 

بخشی از کتاب تاریخ مدرن ایران:

از حدود دوهزار و پانصد سال پیش و خیلی پیش از آن که در اواسط قرن بیستم ایران به عنوان یکی از کشورهای خاورمیانه شناخته شود، غربی‌ها این کشور را با نام پرشیا می‌شناختند. سرزمینی باستانی در آسیای غربی، که از شرق به شبه قاره‌ی هند، آسیای میانه و چین و در غرب به میانرودان (بین‌النهرین) و مدیترانه می‌رسید؛ روسیه در شمال آن و خلیج فارس و شبه جزیره‌ی عربساتن در جنوب آن قرار گرفته‌اند.

مطالعه‎ی این کتاب: دانلود

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

کتاب تاریخ سیاسی ایران باستان

کتاب تاریخ سیاسی ایران باستان

بخشی از کتاب تاریخ سیاسی ایران باستان: علم تاریخ عبارتست از شناخت سامانمند پدیده‌ها، مناسبات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *