کتاب مروری برشکل گیری اروپا

امتیاز به این کتاب

بخشی از کتاب مروری برشکل گیری اروپا: از میان قرن چهاردهم میلادی به آن سو امپراتوری روم قادر به انتظام بخشیدن به امور نبود و به سبب شورش بردگان و کشاورزان تضعیف شده بود. دهقانان به سبب مالیات‌های گزاف مجبور شدند زمین‌های خود را به مالکان عمده بفروشند و به صورت کوچ نشین در آیند و یا وابسته به زمین شونذ و بازمین خرید و فروش گردند. اکثریت جمعیت امپراتوری که تحت فشارهای مالیاتی و نابرابری‌های طبقاتی در اوضاع و خیمی به‌سر می‌بردند از حکومت ناراضی گشته و به فاتحان ژرمن که از اواخر سده چهارم به‌سوی قلمرو امپراتوری روم غربی سرازیر می‌شدند؛ به دیده نجات بخشان خود نگریسته و از آنها استقبال کردند.

در جریان تاخت و تازهای قبایل ژرمن به قلمرو امپراتوری، شهرها با خاک یکسان شد و پیشه‌ها از بین‌رفتند و تجارت نیز به حالت رکود در آمد اما در این هنگام که شهرها ویران شده‌بود کشاورزی مسیر رو به تعالی خود را می‌پیمود. ژرمن‌ها پیش از روی آوردن به قلمرو امپراتوری روم غربی با کشت و کار آشنا بودند و بدین سان کشاوری را مورد توجه قرار دادند.

نام کتاب

نام کتاب: مروری برشکل گیری اروپا

نویسنده

نویسنده: ___ ___ ___ ___تعداد صفحاتتعداد صفحات: 7 صفحه

نوع فایل

نوع فایل: pdf

حجم فایل

حجم فایل: 740کیلوبایت

لینک دانلود

لینک دانلود: دانلود

منبع

منبع: www.caffeinebookly.com

صفحه اینستاگرام کافئین بوکلی

بخشی از کتاب کشف حجاب:

کشف حجاب در ایران پدیده‌ای ناشی از آشنایی با غرب و تجددخواهی افرادی است که افکار و زندگی غربی را تجربه کرده بودند. در حالی که نخستین نشانه‌های کشف حجاب را می‌توان در دربار ناصرالدین شاه قاجار و سپس در محافل روشنفکری مشاهده نمود، رسمیت یافتن آن به دوره دیکاتوری رضاشاه پهلوی باز می‌گردد. رضاخان که پیش از رسیدن به مقام پادشاهی خود را فردی دیندار و پای بند به اصول مذهب نشان داده بود، پس از به قدرت رسیدن به تدریج ماهیت اصلی خود را نمایان ساخت.

مطالعه‌ی این کتاب: دانلود

 

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

کتاب تاریخ سیاسی ایران باستان

کتاب تاریخ سیاسی ایران باستان

بخشی از کتاب تاریخ سیاسی ایران باستان: علم تاریخ عبارتست از شناخت سامانمند پدیده‌ها، مناسبات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *