کتاب آشنایی با بناهای تاریخی

امتیاز به این کتاب

بخشی از کتاب آشنایی با بناهای تاریخی: معماری پدیده‌ای فراتر از تاریخ، فرم و سبک است معماری در حقیقت دست آورد عوامل فرهنگی و محیطی و بیان شیوه زندگی افرادی است که آن را بنا نموده‌اند. معماری این سرزمین تا قبل از گسیختگی فرهنگی، که تقریباً از اواسط دوره قاجار اتفاق افتاد از شکوفایی و تداوم خاصی برخوردار بود. در آن بازه زمانی اگر بیگانگانی همچون مغول، به ما حمله و باعث هرج و مرج گردیدند، در کمتر از یک نسل تحت تأثیر فرهنگ غنی ایرانی، مسلمان شدند و بناهایی چون سلطانیه را ساختند.

مطالعه در تاریخ معماری ایران، بیش از هر چیز مستلزم معلوم کردن مفهوم ایران و قلمرو فرهنگی آن است. آیا مورخ هنر و معماری ایران باید خود را به مرزهای سیاسی ایران امروز محدود کند؟؟ در این صورت مسجد گوهرشاد مشهد در حوزه مطالعه او قرار می‌گیرد، ولی مسجد گوهرشاد هرات اثر همان بانی و همان معمار، در بیرون از حوزه کار او واقع می‌شود. تا بیش از دوران معاصر، مرزهای فرهنگی همواره فارغ از مرزهای سیاسی بوده است.

نام کتاب

نام کتاب: آشنایی با بناهای تاریخی

نویسنده

نویسنده: دکتر ویدا تقوائی

تعداد صفحاتتعداد صفحات: 162 صفحه

نوع فایل

نوع فایل: pdf

حجم فایل

حجم فایل: 13/2 مگابایت

لینک دانلود

لینک دانلود: دانلود

منبع

منبع: www.caffeinebookly.com

صفحه اینستاگرام کافئین بوکلی

بخشی از کتاب راز فرعون گمشده:

 مصریان قدیم مردمی نجیب و سرافراز بودند. درمیانشان معماران و مهندسان بزرگ فراوان بود. شاهان نیرومندشان در بحبوحه جلال بی‌پایان و ثروت بیکرانی میزیستند که هرگز بجهان امروز ما شباهت نداشت. یا این همه از آن مردم پیشین چیزی نماند و آخرین اثر آنان نیز در اقوام غالب حل شد.

مطالعه‌ی این کتاب: دانلود

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

کتاب تاریخ سیاسی ایران باستان

کتاب تاریخ سیاسی ایران باستان

بخشی از کتاب تاریخ سیاسی ایران باستان: علم تاریخ عبارتست از شناخت سامانمند پدیده‌ها، مناسبات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *