دیوان اشعار ایرج میرزا

امتیاز به این کتاب

بخشی از کتاب دیوان اشعار ایرج میرزا: ایرج میرزا فرزند غلام‌حسین میرزای قاجار و او پسر ملک ایرج‌بن‎ فتحعلی‌شاه است. بدین ترتیب فتحعلی‌شاه قاجار جد اعلای وی بود و پداران ایرج تا نیای بزرگ وی فتحعلی‌شاه همه شاعر بودند. فتحعلی‌شاه و پسرش ملک ایرج با آنکه شاعری پیشه نداشتند و از روی تفنن شعر می‌سرودند باز دارای دیون بودند. امّا غلام‌حسین میرزای قاجار پدر ایرج شاعر رسمی درگاه مظفرالدین میزای ولیعهد بوده و لقب شاعری داشته و شاید از این راه اعاشه میکرده. پس از مرگ وی درباریان این منصب را به ایرج دادند تا بتواند از درآمد آن خانواده بی‌سرپرست پدر را سرپرستی کند.

ایرج میرزا الملقب به جلال‌الممالک ابن غلام‌حسین میرزا ابن فتحعلی‌شاه قاجار ولادتش در تبریز بود به ماه رمضان هزار و دویست و نود هجری (قمری). چون سن رشد و تمیز رسید پدر در تربیت وی بکوشید و معلمی بر وی گماشت تا پارسی را بیاموزد.

نام کتاب

نام کتاب: دیوان اشعار ایرج میرزا

نویسنده

نویسنده: ایرج میرزا

تعداد صفحاتتعداد صفحات: 75 صفحه

نوع فایل

نوع فایل: pdf

حجم فایل

حجم فایل: 5/37مگابایت

لینک دانلود

لینک دانلود: دانلود

منبع

منبع: کل کده

صفحه اینستاگرام کافئین بوکلی

بخشی از کتاب نیچه:

نیچه کیست؟؟ نیچه چه می‌گوید؟؟ اساس و شالوه تفکر نیچه چیست؟؟ نیچه بعد از گذشت یک قرن ذهن خیل عظیمی را بخود مشغول کرده‌است ومتفکرانی را وا داشته تا در ژرفای او به کنکاش وجستجو بپردازند برای بهتر فهمیده‌شدن و درک اندیشه هایناب و توفنده ی او. اندیشه‌ای که در زمان بودنش آنچنان که می‌باید مورد توجه قرارنگرفته و خودآینده اش را پیش‌بینی کرده بودکه بعد ازمرگش خوانده می‌شود وچنین شد.
مطالعه‌ی این کتاب: دانلود

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

کتاب دلهره هستی

کتاب دلهره هستی

بخشی از کتاب دلهره هستی: مادر کودک نیز خموش می‌ماند. گاهی کودک از او می‌پرسید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *