کتاب صوتی آموزش حج(بخش دوم)

امتیاز به این کتاب

بخشی از کتاب صوتی آموزش حج(بخش دوم):حج (ملاقات خانه خدا) یکی ازمهم ‌ترین فروع دین اسلام است؛ که مسلمانان دردهه اول آخرین ماه قمری (ذی ‌الحجه) به مسجد الحرام درشهرمکه درعربستان سعودی رفته ومناسک خاص آن را به جا می ‌آورند. هرمسلمان درصورت دارا بودن شرایطی خاص, مکلف است حداقل یک بار درطول عمرخود آن را انجام دهد. حج برسه نوع تمتع, قران و افراد است. حج قران و افراد وظیفه ساکنان مکه است. در اسلام, حج برکسی که دارای بلوغ, عقل, آزادبودن و استطاعت مالی باشد واجب می‌ شود.

حج نخستین بار در دین ابراهیم انجام شد و آیین‌ های حج وعمره, احرام, لثم و لمس حجرالاسود, سعی بین صفا ومروه, وقفه درعرفات و رمی جمره, همگی پیش از اسلام رایج بود وتنها برخی تعدیلات درحج اسلامی نسبت به پیش از اسلام روی داده‌ است.
اعراب پیش از اسلام هنگام طواف «لبیک یا لات», «لبیک یا عزی» و «لبیک یا منات» می ‌گفتند وهرقومی بت خود را می‌ خواند ودر اسلام, «اللهم» جای بت‌ ها را گرفت و آن عبارت بدین شکل تغییرکرد: «لبیک اللهم لبیک»


نام کتاب

نام کتاب: آموزش حج(بخش دوم)


نویسنده

نویسنده: ___ ___ ___ ___


گوینده

گوینده: ___ ___ ___ ___


لینک دانلود

لینک دانلود: دانلود


فرمت فایل

فرمت فایل: MP3


مدت زمان پخش

مدت زمان پخش: 8دقیقه و51ثانیه


حجم فایل

حجم فایل: 6/45مگابایت


منبع

منبع: www.caffeinebookly.com

اینستاگرام کافئین بوکلی

کانال تلگرام کافئین بوکلی

بخشی از کتاب صوتی غول بزرگ مهربان:

این کتاب ماجراهای غول بزرگ ومهربانی است به نام بی.اف.جی که دخترک یتیمی به نام «سوفیا» را می‌ رباید «بی.اف.جی» برخلاف غول‌ های دیگر, صفات وشخصیت خوبی دارد. به همین سبب این غول مهربان تصمیم می‌ گیرد باغول‌ های آدم خوار مبارزه کند. ازطرفی «سوفیا» پس از ورود به سرزمین غول‌ها, متوجه می‌ شود که غول‌ های گوشت‌ خوار هرشب به انگلستان می‌ تازندتاچندبچه زیبا را ببلعند. غول مهربان وسوفیا برای جلوگیری از این کار, واردعمل می‌ شوندو…

گوش سپردن به این کتاب: دانلود

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

کتاب صوتی وزارت ترس

کتاب صوتی وزارت ترس

بخشی از کتاب صوتی وزارت ترس: وزارت ترس» رمانی مشهور از «گراهام گرین»، نویسنده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *