کتاب وصیت نامه امام علی(ع) به فرزندش امام حسین(ع)

امتیاز به این کتاب

بخشی از کتاب کتاب وصیت نامه امام علی(ع) به فرزندش امام حسین(ع): پسرم!! تو را سفارش می کنم به تقوای الهی در توانگری ودرویشی, حق  گوئی درخشنودی وخشم, میانه روی در رفاه وتنگدستی, دادگری با دوست ودشمن, کاردرنشاط وکسالت, رضایت ازپروردگار درسختی وگشایش. پسرم!! شری که پایانش بهشت باشدشرنیست وخیری که آخرش جهنم باشدخیرنیست, هرنعمتی جزبهشت, کوچک وهربلائی غیر از آتش دوزخ سلامت است.

پسرم!! هرکه عیب خویش بیند, عیب دیگران نجوید, هرکه به تقدیر الهی تن دهدبرآنچه ازدستش رودغمگین نشود, هرکه شمشیرستم برکشدبه همان کشته می شود وهرکه برای برادرش چاهی بکند, درآن فرو افت, هر که پرده دیگران بدرد, عیب خانواده اش آشکار شود وهرکه خطای خودفراموش کند, خطای دیگران را بزرگ شمارد, هر که به مردم بزرگی فروشد زبون شود.


نام کتاب

نام کتاب: وصیت نامه امام علی(ع) به فرزندش امام حسین(ع)

نویسنده

نویسنده: خطبه ای از نهج البلاغه

تعداد صفحات

تعداد صفحات: 1 صفحه

نوع فایل

نوع فایل: pdf

حجم فایل

حجم فایل: 644 کیلوبایت

لینک دانلود

لینک دانلود: دانلود

منبع

منبع: www.caffeinebookly.com

صفحه اینستاگرام کافئین بوکلی

بخشی از کتاب هشت بهشت:

کتابی که اینک بخوانندگان گرامی تقدیم میشود هشت بهشت معروف است که درفلسفه احکام آئین بیان وشرح حال عده ای ازفضلاء وقدماء بابیه وچگونگی انقسام بابیان بازلی و بهائی و رد بهائیان نوشته شده و بقول استادعلامه مرحوم محمّد قزوینی ازمآخذکتب نفیسی است که پروفسور ادوارد براون مستشرق دانشمندعالیقدر انگلیسی درباره بابیه تألیف نموده است وهرچندمرحوم قزوینی درشرح حالی که راجع به شیخ احمد روحی نوشته این کتا را از او دانسته است لیکن بنا بدلائلی که دردست است شیخ احمد و میرزا آقاخان کرمانی متفقاً آن پرداخته اند وشاید میرزا آقاخان در این زمینه سهم بیشتری داشته باشد.

مطالعه ی این کتاب: دانلود

 

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

کتاب مذهب طالبان

کتاب مذهب طالبان

کتاب مذهب طالبان: نزدیک به دو دهه پیش حوزه جنوب غربی افغانستان شاهد پیدایش گروهی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *