کتاب وصیت نامه امام علی(ع)

امتیاز به این کتاب

بخشی کتاب وصیت نامه امام علی(ع): علی بن ابی‌ طالب مشهور به امام علی(ع), امام اول همه مذاهب شیعه, صحابی, راوی, کاتب وحی و چهارمین خلیفه ازخلفای راشدین نزد اهل سنت. وی پسرعمو و داماد پیامبر اکرم(ص), همسرحضرت فاطمه(س), پدر و جد ۱۱ امام شیعه است. به گفته مورخین شیعه و بسیاری ازعلمای اهل سنت, در کعبه زاده شد. اونخستین کسی بودکه به پیامبر(ص) ایمان آورد و ازنظر شیعه, به فرمان خدا وتصریح پیامبر(ص), جانشین بلافصل رسول خدا(ص) است.

آیاتی از قرآن کریم برعصمت وی دلالت دارد. بنابرمنابع شیعه و برخی منابع اهل سنت, حدود ۳۰۰ آیه در قرآن کریم درفضیلت او نازل شده است. هنگامی که قریش قصدکشتن پیامبر(ص) را داشتند, او در بستر پیامبر خوابید تا دشمنان گمراه شوند و بدین طریق پیامبر(ص) مخفیانه هجرت کرد.پیامبر(ص) عقد اخوت خود را با وی بست. درهمه غزوات پیامبر(ص) جز جنگ تبوک که به فرمان پیامبر(ص) در مدینه ماند شرکت داشت و پرافتخارترین فرمانده اسلام بود. آثارمکتوب بسیاری به زبان‌ های مختلف درباره امام علی(ع) نوشته شده است.


نام کتاب

نام کتاب: وصیت نامه امام علی(ع)

نویسنده

نویسنده: امام علی(ع)
تعداد صفحاتتعداد صفحات: 3 صفحه

نوع فایل

نوع فایل: pdf

حجم فایل

حجم فایل: 498کیلوبایت

لینک دانلود

لینک دانلود: دانلود

منبع

منبع: www.caffeinebookly.com

صفحه اینستاگرام کافئین بوکلی

بخشی از کتاب آیین زردشت:

ظاهراً زرتشت دهقان زاده ای بوده است که ازتبار و ریشه آریائی روییده و رشدیافته است. آنچه که ازتعالیم وسرگذشت اوکه بهترین مبین حقایق است, استنباط می توان کردکه, نام او «زرواستر» (این تلفظ یونانی کلمه در اروپا مشهور است.) و اصل آن «زراشترا» بوده است که این کلمه یک کلمه آریائی کهنه است که گویند جزء اخیر آن «اشترا» بمعنای شتر است وبرای تسمیه وجوه مختلف ذکر کرده اندکه از آن جمله «دارای شتران زرد» یا «صاحب کهن اشتران» می باشد.

مطالعه این کتاب: دانلود

 

 

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

کتاب مذهب طالبان

کتاب مذهب طالبان

کتاب مذهب طالبان: نزدیک به دو دهه پیش حوزه جنوب غربی افغانستان شاهد پیدایش گروهی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *