کتاب بررسی تخصصی سخت افزار کامپیوتر

امتیاز به این کتاب

بخشی از کتاب بررسی تخصصی سخت افزار کامپیوتر: مادربرد اصلی‌رین بخش یک رایانه به‌شمار می‌رود و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است. خود پردازشگر با هیچ کدام از ابزار آلات بیرونی ارتباط مستقیم ندارد و همان‌طور که از نامش پیداست تنها یک پردازنده است. ارتباط پردازشگر با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط BIOS (بایوس) انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازگشر و ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد.

ساختار ظاهری مادربرد شامل مجموعه‌ای از قطعات الکترونیکی مانند خازن، ترانزیستور، مقاومت، دیود، آی سی و ورودی‌هایی است که روی یک برد الکترونیکی بزرگ چند لایه از جنس سیلیسیم و درصد کمی از چوپ قرار می‌گیرند. روی صفحه مادربرد چندین خط به رنگ‌های متفاوت دیده می‌شود که همه قطعات را به هم متصل می‌سازد و به آنها اصطلاحاً باس می‌گویند.

نام کتاب

نام کتاب: بررسی تخصصی سخت افزار کامپیوتر

نویسنده

نویسنده: سرزمین کتابتعداد صفحات

تعداد صفحات: 43 صفحه

نوع فایل

نوع فایل: pdf

حجم فایل

حجم فایل: 3/43مگابایت

لینک دانلود

لینک دانلود: دانلود

منبع

منبع: www.caffeinebookly.com

صفحه اینستاگرام کافئین بوکلی

بخشی از کتاب شاه کلید پاورپوینت:

داستان پاورپوینت به دهه‌های پیش بر میگردد زمانی که سخنران‌های بزرگ حرفه‌ای از دستگاه اسلاید استفاده می‌کردند و اسلایدهای رنگی و 35 میلیمتری خود را در دستگاه می‌گذاشتند و تصاویری را به نمایش می‌گذاشتند. و نکته اینجاست که یک مسئول فنی یا اپراتور حتماً باید در آنجا حضور می‌یافت تا سخنران با گفتن جمله اسلاید بعدی لطفاً!! اپراتور اسلاید بعدی را به نمایش بگذارد.

مطالعه‌ی این کتاب: دانلود

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

کتاب آنچه یک متخصص SEO باید بداند از زبان پارتنر رسمی گوگل

کتاب آنچه یک متخصص SEO باید بداند از زبان پارتنر رسمی گوگل

بخشی از کتاب آنچه یک متخصص SEO باید بداند از زبان پارتنر رسمی گوگل: سئو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *