کتاب داستان های مثنوی به نثر

امتیاز به این کتاب

بخشی از کتاب داستان های مثنوی به نثر: پادشاه قدرتمند و توانایی، روزی برای شکار با درباریان خود به صحرا رفت، در راه کنیزک زیبایی دید و عاشق او شد. پول فراوان داد و دخترک را از اربابش خرید، پس از مدتی که با کنیزک بود. کنیزک بیمار شد و شاه بسیار غمناک گردید. از سراسرکشور، پزشکان ماهر را برای درمان او به دربار فرا خواند، و گفت: جان من به جان این کنیزک وابسته است، اگر او درمان نشود، من خواهم مرد. هرکسی جانان مرا درمان کند، طلا و مروارید فراوان به او می‌دهم. پزشکان گفتند: ما جانبازی می‌کنیم و با همفکری و مشاوره او را حتماً درمان می‌کنیم.

هر یک از ما یک مسیح شفادهنده است. پزشکان به دانش خود مغرور بودند و یادی از خدا نکردند. خدا هم عحز و ناتوانی آنها را به ایشان نشان‌داد. پزشکان هرچه کردند، فایده نداشت. دخترک از شدت بیماری مثل موی، باریک و لاغر شده بود. شاه یکسره گریه می‌کرد. داروها، جواب معکوس می‌داد. شاه از پزشکان ناامید شد.

نام کتاب

نام کتاب: داستان های مثنوی به نثر

نویسنده

نویسنده: دکترمحمود فتوحیتعداد صفحات

تعداد صفحات: 14صفحه

نوع فایل

نوع فایل: pdf

حجم فایل

حجم فایل: 1/79مگابایت

لینک دانلود

لینک دانلود: دانلود

منبع

منبع: www.caffeinebookly.com

صفحه اینستاگرام کافئین بوکلی

بخشی از کتاب لاهوتی و شاعران انقلاب:

درفضای شعرمعاصرپارسی, جریانی غالب وجود داردکه از ابوالقاسم لاهوتی آغازمی شود وبه شاعران نوپرداز گریزان از وزن وقافیه ی امروزختم می شود. این جریان حدودیک قرن پیشینه دارد, و انبوهی ازکتابها ونوشتارها ونشریه ها را پدیدآورده وبه ویژه درچند دهه ی گذشته جریان غالب برفضای ادبی روشنفکران ایرانی بوده است. این خوشه ازمنشها را شاعران پدید آورده اندکه ازنظرسیاسی چپ گرا ومعمولاٌ کمونیست, ازنظرسازمانی معمولاً عضوحزب توده, و ازنظر زبان وبیان معمولاً بی بهره ازشکوه زبان کلاسیک پارسی بوده اند.

مطالعه‌ی این کتاب: دانلود

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

کتاب دلهره هستی

کتاب دلهره هستی

بخشی از کتاب دلهره هستی: مادر کودک نیز خموش می‌ماند. گاهی کودک از او می‌پرسید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *