کتاب اقیانوس بزرگ تتیس

امتیاز به این کتاب

بخشی از کتاب اقیانوس بزرگ تتیس: کتاب اقیانوس بزرگ تیتس نوشته‌ی جوونا جلال همراه با تصاویری جذاب برای کودکان، به آموزش مطالبی درباره‌ی تغییرات جغرافیایی زمین به صورت دو زبانه‌ی فارسی و انگلیسی می‌پردازد.

میلیون‌ها سال پیش دو قاره بزرگ بود؛ یکی قاره گواندوانا که شامل آمریکای جنوبی، استرالیا، آفریقا و هندوستان می‌شد و دیگری قاره اوراسیا شامل آمریکای شمالی، اروپا و آسیا. بین این دو قاره اقیانوسی باستانی به نام تتیس بود. کمی پس از ۶۵ میلیون سال پیش تا ۵۵ میلیون سال پیش، حرکات پوسته زمین سبب نزدیک شدن قاره گواندوانا به اوراسیا و برخورد آن دو با یکدیگر شد. محل برخورد این دو صفحه بزرگ سبب بسته شدن بعضی اقیانوس‌ها و تشکیل رشته کوه‌هایی شد که بسته شدن دهانه اقانوس تتیس و تشکیل رشته کوه زاگرس و هیمالیا از آن جمله بود.

نام کتاب

نام کتاب: اقیانوس بزرگ تتیس

نویسنده

نویسنده: جوونا جلال

مترجممترجم: مصیب شیرانی

تعداد صفحاتتعداد صفحات: 8 صفحه

نوع فایل

نوع فایل: pdf

حجم فایل

حجم فایل: 1/69 مگابایت

لینک دانلود

لینک دانلود: دانلود

منبع

منبع: www.caffeinebookly.com

صفحه اینستاگرام کافئین بوکلی

بخشی از کتاب آموزش سریع و ساده گرامر زبان ترکی آذربایجان:

الفبای لاتین به علت سازگاری و هماهنگی بیشترش با زبان تورکی آذربایجانی، امروزه به صورت الفبای رسمی و استاندارد در جمهوری آذربایجان شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر کتب و آثار نوشتاری زبان تورکی آذربایجانی، امروزه در این الفبا تولید می‌شوند و به علت سادگی آموزش این الفبا برای همگان نسبت به الفباهای دیگر کاربردی‌تر می‌باشد. زبان تورکی آذربایجانی شامل 32 حرف می‌باشد که هر حرف آن بیانگر یک صدا می‌باشد.

مطالعه‌ی این کتاب: دانلود

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

کتاب راهنمای فارسی زبان انگلیسی

کتاب راهنمای فارسی زبان انگلیسی

بخشی از کتاب راهنمای فارسی زبان انگلیسی: کلمه‌ها به خودی خود معنی دارن اما معمولاً …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *