فیلم سینمایی سالت

امتیاز به این کتاب

نام فیلم: سالت
بازیگران: آنجلینا جولی، لیو شراییر، چویتل اجیوفور، دانیل اولبریخسکی، آگوست دیهل، یارا شهیدی
نویسنده: کرت ویمر
موسیقی: جیمز نیوتن هاوارد
کارگردان: فیلیپ نویس

درباره فیلم:
سالت فیلمی در ژانر اکشن مهیج و جاسوسی آمریکایی به کارگردانی فیلیپ نویس و نویسندگی کورت ویمر است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد.فیلم سینمایی سالت

داستان فیلم:
زنی به نام ایولین سالت که مأمور سی‌ آی‌ای است در اولین سالگرد ازدواجش با یک آلمانی به نام مایک که حشره‌ شناس بزرگی است برای بازجویی از یک جاسوس به روسیه می‌رود. این جاسوس از برنامه قتل رئیس‌ جمهور روسیه که در مراسم تشییع معاون رئیس‌ جمهور شرکت کرده‌ است پرده بر می‌دارد و می‌گوید نام مأمور روسی که برای این کار اجیر شده‌ است ایولین سالت است. سالت بلافاصله فرار می‌کند و پس از تعقیب و گریزی طولانی رئیس‌ جمهور روسیه را به قتل می‌رساند و خودش رابه اُرلُف که فرارکرده‌ است می‌رساند. در آنجا شوهرش را در جلوی چشمانش به قتل می‌ رسانند و وی اظهار ناراحتی نمی‌کند و برنامه بعدی به او گفته می‌شود تا در کاخ سفید نفوذ کند تا از طریق چمدان اتمی به روسیه حمله کند و رئیس‌ جمهور را به قتل برساند.

وی همه سرنشینان کشتی از جمله اُرلُف را به قتل می‌رساند و خودش را هم به کاخ سفید می‌رساند تا برنامه عملی شود. سپس دیده می‌شود که همکار او در سی‌ آی‌ای همه نزدیکان رئیس‌ جمهور را که در اتاق امن هستند به قتل می‌رساند و برنامه حمله اتمی به دو شهر طهران و مکه را آماده می‌کند تا با کشتار ۹ میلیون مسلمان و حمله به شهر مذهبی آنها مسلمانان را خشمگین و آمریکا را دچار مشکلات جدی کند. سالت جلوی وی را می‌گیرد و او را به قتل می‌رساند و مأمور انتقال وی را نیز متقاعد می‌کند تا فرار کند و بقیه کسانی راکه مانند وی هستند بکشد.

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

فیلم سینمایی ویل هانتینگ خوب

فیلم سینمایی ویل هانتینگ خوب

نام فیلم: ویل هانتینگ خوب بازیگران: مت دیمون، رابین ویلیامز، بن افلاک، مینی درایور، جرج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *