فیلم سینمایی شهر اشباح

امتیاز به این کتاب

نام فیلم: شهر اشباح
بازیگران: رومی هیراگی، ماری ناتسوکی، میو ایرینو، بونتا سوگوارا
نویسنده: هایو میازاکی
موسیقی: جو هیسایشی
کارگردان: هایو میازاکی

درباره فیلم:
شهر اشباح یک فیلم انیمه ژاپنی در سبک خیال‌پردازی و درام و بهترین فیلم پویانمایی تاریخ سینماست که محصول سال ۲۰۰۱، به نویسندگی و کارگردانی هایائو میازاکی و یکی از محصولات استودیو جیبلی است.
شهر اشباح اغلب به عنوان برترین فیلم پویانمایی تمام دوران به حساب می‌آید که توانسته در هفتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی بهترین فیلم پویانمایی، و همچنین برنده جایزه خرس طلایی در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین سال ۲۰۰۲، در کنار فیلم «یکشنبه خونین» شود. این پویانمایی هنوز هم پردرآمدترین فیلم در تاریخ سینمای ژاپن است.
فیلم سینمایی شهر اشباحداستان فیلم:
داستان این انیمیشن درباره دختری به نام چیچیرو است که همراه پدر و مادر خود به سفر می‌روند. در بین سفر آنها راه را گم می‌کنند و به دهکده‌ای عجیب ولی ساکت و مرموز می‌رسند. پدر و مادر چیچیرو به دلیل گرسنگی، در رستوران دهکده غذای زیادی می‌خورند و تبدیل به حیوان می‎شوند. ترس چیچیرو را فرا می‌گیرد و می‌خواهد طلسم خانواده را از بین ببرد. وقتی شب فرا میرسد می‌فهمد با یک شهر بسیار مخوف و راز آلود طرف است. از هر طرف موجودات ماورایی وارد شهر می‌شوند و به پایکوبی و جشن می پردازند. چیچیرو با یک پسر بچه که دارای قدرت جادویی است آشنا می‌شود و به کمک آن پسر بچه وارد قلعه‌ای می شود که صاحب آن قلعه زنی بد ذات و جادوگر است که معلوم می‌شود صاحب این شهر نیز هست.

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

فیلم سینمایی ویل هانتینگ خوب

فیلم سینمایی ویل هانتینگ خوب

نام فیلم: ویل هانتینگ خوب بازیگران: مت دیمون، رابین ویلیامز، بن افلاک، مینی درایور، جرج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *