فیلم سینمایی 12سال بردگی

امتیاز به این کتاب

نام فیلم: 12سال بردگی
بازیگران: چویتل اجیوفر، مایکل فاسبندر، بندیکت کامبریچ، پل دانو، پل جیاماتی، لوپیتا نیونگو، سارا پلسون، برت پیت، الفری وودارد، جی.دی.اورمور، تام پراکتر، توماس فرانسیس مورفی
نویسنده: جان ریدلی
موسیقی: هانس زیمر
کارگردان: استیو مک کوئین

درباره فیلم:
این فیلم برنده بهترین فیلم درام از هفتاد و یکمین مراسم گلدن گلوب و همچنین بهترین فیلم سال ۲۰۱۳ توسط آکادامی اسکار شده‌است. جایزه اسکار برای بهترین بازیگر زن در نقش مکمل هم به این فیلم رسید. این فیلم هچنین جوایزی مانند اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی، بفتای بهترین فیلم و بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد را تصاحب کرد.
فیلم سینمایی 12سال بردگیداستان فیلم:
سال ۱۸۴۱، سالومون نورثاپ (چیوِتل اجیوفور) یک سیاهپوست آزاد است که با همسر و فرزندانش در ساراتوگای نیویورک زندگی می‌کند. او با نواختن ویولن امرار معاش می‌کند. یک شب توسط چند نفر اراذل و اوباش اغفال شده، به وسیله آن‌ها مسموم و به‌عنوان برده فروخته می‌شود. به هوش که می آید، خود را در غل و زنجیر می بیند. سپس به مزارع پنبه در جنوب امریکا برده می‌شود، جایی که ابتدا توسط یک برده‌دار به نام ویلیام فورد خریده شده و بعد از آن به ادوین اپس (مایکل فاسبندر) فروخته می‌شود. نورثاپ ۱۲ سال از زندگی خود را به‌عنوان یک برده جنوبی می‌گذراند.

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

فیلم سینمایی ویل هانتینگ خوب

فیلم سینمایی ویل هانتینگ خوب

نام فیلم: ویل هانتینگ خوب بازیگران: مت دیمون، رابین ویلیامز، بن افلاک، مینی درایور، جرج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *