کتاب جنگ فرانسه و پروس

امتیاز به این کتاب

بخشی از کتاب جنگ فرانسه و پروس: وضعیت سیاسی در اروپا از نیمه دوم قرن نوزدهم به بعد، به شدت ملتهب گردید. احساسات ناسیونالیستی که اینک روز به روز در حال افزایش بود، منجر به شکل گیری ملل جدید مانند آلمان و ایتالیا شد. در این میان، وضعیت آلمانی‌ها کمی متفاوت بود. پادشاهی پروس که اتحاد و یکپارچگی آلمان بزرگ را رسالت خود می‌دانست، به رهبری اسمی امپراتور ویلهلم اول و در اصل، راهبری اتو فون بیسمارک در دهه 1860 به این هدف، جامه‌ی عمل پوشاند.

به دنبال آن، میان پروس و همسایگانش دانمارک، فرانسه و اتریش، مجارستان، جنگهای متعددی در گرفت که در نهایت در سال 1871 به تأسیس امپراتوری آلمان (رایش دوم) منجر شد. جنگ پروس و فرانسه آخرین مرحله از این برنامه‌ی سازمان یافته بود. فرانسه در آن ایام به رهبری ناپلئو سوم برادر زاده ناپلئون کبیر بر دیپلماسی اروپا مسلط شده و به هیچ وجه ظهور رقیبی تازه را برنمی‌تابید.

نام کتاب

نام کتاب: جنگ فرانسه و پروس

نویسنده

نویسنده: ___ ___ ___ ___

تعداد صفحاتتعداد صفحات: 15 صفحه

نوع فایل

نوع فایل: pdf

حجم فایل

حجم فایل: 1/5مگابایت

لینک دانلود

لینک دانلود: دانلود

منبع

منبع: www.tarikh1.comصفحه اینستاگرام کافئین بوکلی

بخشی از کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون(بخش سوم):

نام من، نویسنده این کتاب (سینوهه) است و من این کتاب را برای مدح خدایان نمی‌نویسم زیرا از خدایان خسته شده‌ام. من این کتاب را برای مدح فراعنه نمی‌نویسم زیرا از فراعنه هم به تنگ آمده‌ام. من این کتاب را فقط برای خودم می‌نویسم بدون اینکه در انتظار پاداش باشم یا اینکه بخواهم نام خود را در جهان باقی بگذارم.

مطالعه ی این کتاب: دانلود

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

کتاب تاریخ سیاسی ایران باستان

کتاب تاریخ سیاسی ایران باستان

بخشی از کتاب تاریخ سیاسی ایران باستان: علم تاریخ عبارتست از شناخت سامانمند پدیده‌ها، مناسبات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *