کتاب فضیلت استغفار و درمان مشکلات و بیماری ها

امتیاز به این کتاب

بخشی از کتاب کتاب فضیلت استغفار و درمان مشکلات و بیماری ها: توبه در لغت به معناى رجوع ودر اصطلاح به معناى پشیمانى ازگناه و برگشتن ازمعصیت است, ولى استغفار در لغت به معناى طلب پوشاندن ومستور کردن و در اصطلاح به معناى درخواست آمرزش از خداست.12 پس این دو ازنظر معناى لغوى و اصطلاحى, کاملاً متفاوت ‏اند.

امّا کار برد این دو واژه در آیات و روایات: بعضى از آیات قرآن, بیانگر جدایى وناهمگونى معناى توبه و استغفار میباشد, مانند: « وَیا قَوْمُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا اِلَیْهُ »13 امّا درمواردى, استغفاربه جاى توبه به کار رفته‏است که چه بسا وحدت معنایى وهمگونى را نشان می‏دهد, مانند: « وَلَوْأَنَّهُمْ اًّذْظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جائُوکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللهَ تَوّاباً رَحِیماً »14. سخن اصلى آیه درباره استغفار است, ولى از آخر آن, توبه استفاده می‏شود, زیرا اگر استغفار به معناى توبه نبود.


نام کتاب

نام کتاب: فضیلت استغفار و درمان مشکلات و بیماری ها

نویسنده

نویسنده: حسن بن احمدبن حسنی همام

مترجم

مترجم: پدرام اندایش

تعداد صفحات

تعداد صفحات: 27 صفحه

نوع فایل

نوع فایل: pdf

حجم فایل

حجم فایل: 3/51 مگابایت

لینک دانلود

لینک دانلود: دانلود

منبع

منبع: www.caffeinebookly.com

صفحه اینستاگرام کافئین بوکلی

بخشی از کتاب آموزش قرآن:

همانطورکه همه ی ما خواندن نماز وگرفتن روزه را به صورت عملی ازپدر ومادرخود آموخته ایم, کودکان ما نیزخواندن قرآن ونماز را ازما می آموزند. ازشما پدر ومادر عزیز انتظارمی رودکه با خواندن روزانه ی قرآن کریم, الگوی شایسته ای برای کودک خودباشید. آن ها باید احترام به قرآن وکوشش در راه آشنایی با آن را ازما بیاموزند و با مشاهده ی اخلاق ورفتارما, درک کنندکه همه می خواهیم آن گونه باشیم که خدا دوست دارد.

مطالعه ی این کتاب: دانلود

 

 

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

کتاب مذهب طالبان

کتاب مذهب طالبان

کتاب مذهب طالبان: نزدیک به دو دهه پیش حوزه جنوب غربی افغانستان شاهد پیدایش گروهی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *