هریت بیچر استو

امتیاز به این کتاب

هریت بیچر استو، رمان‌نویس آمریکایی، در چهاردهم ژوئن 1811 در لیچفیلد ایالت کِنِتیکِت به دنیا آمد و در یکم ژوئیه‌ی سال 1896، در هارتفورد همین ایالت درگذشت. او هفتمین فرزند از هشت فرزند خانواده‌اش بود. پدرش کشیش و پیرو آیین کالوین بود و او را بسیار مذهبی بار آورد. هریت پنج ساله بود که مادرش را از دست داد و پدرش دوباره ازدواج کرد و با ازدواج دوم، تعداد فرزندانش به یازه تن رسید (هفت پسر و چهار دختر). او از کودکی با کتاب‌های مذهبی آشنا شد و در آموزشگاه‌های مذهبی تحصیل کرد. طوری‌که اگر پسر بود. مثل شش برادر تنی، یک برادر ناتنی و نیز بعدها مثل شوهر و یکی از فرزندانش، حتماٌ کشیش می‌شد اما چون دختر بود، بعدها یک معلم مذهبی شد.

هریت بیچر استو

هریت بیچر استو – منبع تصویر: ویکی پدیا

هریت بیچر استو تحصیلات عالی‌اش را در یازده سالگی، در مدرسه‌ی علمیه‌ی زنان، در هارتفورد کنتیکت شروع کرد و در بیست و یک سالگی، معلم مدرسه‌ی علمیه‌ی خواهرش در سینسیناتی شد. در دوران زندگی در سینسیناتی اوهایو، با تمایلات ضد بردگی آشنا شد. چرا که این شهر، پناهگاه بردگان فرار بود و بردگان از کنتاکی و از طریق قطاری که از سینسیناتی می‌گذشت، به شمال آمریکا و کانادا می‌رفتند.

هریت در بیست و چهارسالگی با یکی از معلمان همکارش به نام کالوین استو که نه سال از او بزرگ‌تر بود، ازدواج کرد اما سال‌های اولیه‌ی زندگی‌شان همراه با فقر و نداری بود. در سال 1851، آقای استو که شغل استادی در دانشکده‌ای در شهر برنزویک را به دست آورده بود، همراه با خانم استو و هفت فرزندش، به این شهر نقل مکان کرد. در همین دوران قانون بردگان فراری تصویب شد که موجب آن، مردم مجبور بودند که بردگان فرار را به صاحبان‌شان بازگردانند.

هریت بیچر استو

هریت بیچر استو – منبع تصویر: ویکی پدیا

استو که در این زمان فقط متون مذهبی و آموزشی و درسی می‌نوشت، کم‌کم شروع کرد به نوشتن داستان‌واره برای نشریات و بالاخره، در سال 1851، فصل اول رمان کلبه‌ی عمو تام را ظاهراً با الهام از ماجرای برده‌ی سیاه‌پوست و مؤمنی نوشت که زیر شکنجه مرد، در حالی که برای شکنجه گرانش دعا می‌کرد. هنگامی که فصل اول رمان را به روزنامه‌ی نشنال اِرا فرستاد که طرفدار لغو بردگی بود، فکر نمی‌کرد داستان این‌قدر طولانی شود، اما در پی استقبال زیاد خوانندگان، هم‌چنان به نوشتن آن ادامه داد. کلبه‌ی عمو تام یا زندگی زیردستان، در سال 1852 به صورت کتاب منتشر شد و در عرض نه ماه، 150 هزار نسخه فروش رفت. طوری که چاپخانه‌های ابتدایی آن دوران، مجبور بودند شبانه روز کار کنند تا کتاب را به موقع به دست مشتریان برسانند. اگرچه به دلیل قرارداد نامناسب نویسنده با ناشر، و نبودن قانون بین‌المللی حقوق پدیدآورندگان، او نتوانست از کتابش که حتی از آثار نویسنده‌ی معاصرش دیکنز نیز در سطح جهان مشهورتر شده بود، ثروتی بیندوزد.

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

آگاتا کریستی

آگاتا کریستی

آگاتا کریستی نویسنده جنایی قرن بیستم می‌باشد. کریستی جزو نویسندگان رمان‌های پر فروش در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *