کتاب هفت گفتار قرآنی

امتیاز به این کتاب

بخشی از کتاب هفت گفتار قرآنی: یکی ازمسائل مهمی که در قرآن به چشم می آید وسبب جلب نظرقادری می شود, توجه قرآن به مسأله ی آگاهی وتفکر انسان درباره ی جهان هستی است. اگر به کلماتی مانند: «اولم ینظروا». «افلاتتفکرون». «افلاتعقلون». «افلایتدّبرون. «افلم یسیروا». «افلاتبصرون» که در آیات قرآن زیاد به کار رفته است, توجه کنیم, همگی دال براین مطلب است که نه تنها قرآن شناخت را مشروع وجایزمی داند؛ بلکه رسماً به شناخت دعوت می کند.

اگربرای مثال به «المعجم المفهرس لالفاظ القرآن کریم» رجوع کنیم وبه آیاتی که کلمات: خلقت, علم, عقل, فقه, تفکر, تدبر, شعور, ابصار, سمع, نظر…ومشتقات آن به کاررفته است, به اهمیت این مبحث به طورشگفت انگیزی پی می بریم. آنچه که دراین تفسیرمختصرمی آید, ما راباتعدادی از آیات آن آشنامی کند.


نام کتاب

نام کتاب: هفت گفتار قرآنی

نویسنده

نویسنده: شاهرخ محمّدبیگی
تعداد صفحاتتعداد صفحات: 149صفحه

نوع فایل

نوع فایل: pdf

حجم فایل

حجم فایل: 11/8مگابایت

لینک دانلود

لینک دانلود: دانلود

منبع

منبع: www.caffeinebookly.com

صفحه اینستاگرام کافئین بوکلی

بخشی از کتاب چراغ موسی:

ازماشین پیاده شدیم از یک کوچه قدیمی که گذشتیم نگاهم چسبید به گنبدقشنگ حضرت شاهچراغ(علیه السلام). مادرکه زهرا را بغل کرده بود به زهرا گفت: زهرا, گنبد!! سلابده.

“سلام آقاجان”
حس کردم سلام هرچهار تامون همراه کبتورهای حرم دورگنبدچرخ می زنند. بابام می گه هروقت ما به حضرت سلام میکنیم درواقع اول حضرت به ما سلام کرده که دل ما متوجه ایشان شده وسلام ما جواب سلام آقاست.

مطالعه ی این کتاب: دانلود

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

کتاب مذهب طالبان

کتاب مذهب طالبان

کتاب مذهب طالبان: نزدیک به دو دهه پیش حوزه جنوب غربی افغانستان شاهد پیدایش گروهی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *