فیلم سینمایی لئون حرفه ای

امتیاز به این کتاب

نام فیلم: لئون حرفه ای
بازیگران: ژان رنو، ناتالی پورتمن، گری اولدمن، دنی آیلو، جورج مارتین
نویسنده: لوک بسون
موسیقی: اریک سرا
کارگردان: لوک بسون

درباره فیلم:
لئون حرفه ای فیلمی جنایی، درام و مهیج محصول سال 1994 کشور آمریکا است
. کارگردانی این فیلم بر عهده “لوک بسون” بوده است و بازیگرانی چون “ژان رنو”، “گری اولدمن”، “ناتالی پورتمن” و “پیتر اپل” در آن به ایفای نقش پرداخته اند. لئون حرفه ای با بودجه 16 میلیون دلاری ساخته و موفق به فروش 45.3 میلیون دلاری شده است. این فیلم برنده جوایز بسیاری شده است و همچنین لئون حرفه ای اولین حضور رسمی “ناتلی پورتمن” در دنیا سینما بودفیلم سینمایی لئون حرفه ای

داستان فیلم:
قاتل حرفه ایست و در کارش مسلط. ظاهراً بدون احساس. بر چشم به هم زدنی جان می‌گیرد گویی که تا ثانیه‌ای پیش آن جان وجود نداشته است. تنها و منزویست. مکانش جایی در دل نیویورک. در آپارتمان کوچکی در یک ساختمان قدیمی. کم حرف است و آرام با چهره‌ای معمولی مانند هر ایتالیایی دیگر. به کسی اعتماد ندارد مگر “تونی” پیر. تونی کسیست که در گذشته او را به آمریکا پناه داده و به او شغل داده است. تونی کسیست که دستور قتل ها و دستمزدش را به لئون می‌دهد.

تونی عامل پلیس است که مأموریت‌های آنها را از طریق کارگذارانش (مثل لئون) انجام می‌دهد. رفتار لئون ضد و نقیض است. هر روز ورزش می‌کند و شبها با اسلحه‌ای در دست نشسته روی مبل می‌خوابد(بقول خودش با یک چشم باز). اما گلدانی دارد که هر روز به او رسیدگی می‌کند. نوازشش می‌کند و با آن حرف می‌زند. لباس‌هایش را خود می‌شوید و خود اتو می‌زند (به یاد شخصیت‌های منفعل فیلم‌های “کا وای وانگ” افتادم). و مادامی که گرسنه می‌شود فقط شیر می‌نوشد. سهم روزانه او از زندگی دو پاکت شیر است.

درباره ی caffeinebookly

مطلب پیشنهادی

فیلم سینمایی ویل هانتینگ خوب

فیلم سینمایی ویل هانتینگ خوب

نام فیلم: ویل هانتینگ خوب بازیگران: مت دیمون، رابین ویلیامز، بن افلاک، مینی درایور، جرج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *